O blogu

W każdym chyba blogu powinna się znaleźć informacja po co i dlaczego powstał.
I nie inaczej będzie w moim.
Od ponad 20 lat zajmuję się ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją, prowadząc własną firmę Karbon sp. z o.o.
Przez te lata mam za sobą setki rozmów i spotkań z klientami. Klientami, którzy zadają tysiące pytań, mają setki wątpliwości, rozterek i uwag.
Nic dziwnego. Instalacje, którymi się zajmujemy mają bezpośredni wpływ na komfort naszego życia.
Nie ważne jak pod budynkiem biegnie kanalizacja lub gdzie płynie prąd w ścianach.
Ważne jest jednak, by po pracy, siedząc w zaciszu domowego ogniska czuć się naprawdę komfortowo.
I dotyczy to nie tylko domu, ale i biura, restauracji, własnego biznesu.
Pytania są różne. Jedne proste, banalne, czasem śmieszne. Inne pokazujące mi, jak wiele jeszcze muszę się nauczyć. Zarówno w sensie zawodowym, jak i czysto ludzkim.
Jednak wszystkie one nauczyły mnie jednej rzeczy.
Każdy klient jest inny i każdy ma swoje własne potrzeby.
To, co dla jednych jest priorytetem, dla innych nie ma znaczenia.
Stąd też powstało motto naszej firmy:
 
 
My nie sprzedajemy kotłów, grzejników czy klimatyzatorów….
Dajemy Ci rozwiązanie… To odróżnia nas od innych”
 
 
Nie ma jedynych słusznych i dobrych rozwiązań.
Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb i wymagań klienta.
Ale tutaj pojawia się problem. W ogromnej ilości producentów, marek, urządzeń, rozwiązań, informacji technicznych, kart katalogowych, ulotek zaczynamy się gubić.
Trudno jest nam zachować dystans i dokonać optymalnego wyboru. Zwłaszcza jeśli na wybór nakładają się kwestie finansowe.
Inwestycja w pompę ciepła czy solar, to nie zakup biletu do kina na film, z którego w połowie możemy wyjść.
Nagle uświadamiamy sobie, że widzimy tylko mgliście sam cel.
Właśnie wtedy pojawiają się pytania.
Jaką instalację wybrać? Dlaczego właśnie taką jak proponuje firma X, a nie taką jak firma Y?
Co jest ważne? : Cena? Niskie koszty eksploatacji? Wyszukane sterowanie? Design? Długa gwarancja? Małe rozmiary? Cicha praca? Bezawaryjne działanie? Wszystko na raz? A może coś jeszcze?
 
Bazując na swoim doświadczeniu i codziennych rozmowach chciałbym pomóc naszym klientom w nabraniu pewnego dystansu i w podjęciu samodzielnej (TAK! samodzielnej) właściwej decyzji.
Mam też nadzieję, że ze strony czytelników, zarówno tych którzy są naszymi klientami, jak i wszystkich pozostałych, pojawią się komentarze i informacje zwrotne, a te z kolei pomogą mi ukierunkować ten blog i pisać o tym, o czym ludzie chcą czytać i co jest dla nich ważne.
Liczę też, że nasi klienci aktywnie włączą się w  tworzenie tego blogu i podzielą się swoimi opiniami na temat instalacji, urządzeń, przyjętych rozwiązań. Są one bezcenne. Nawet jeśli będą krytyczne.
 
Prawie każdy nasz klient po otrzymaniu oferty zadaje te same pytania:
– Gdzie i u kogo to mogę zobaczyć?
– Z którym Waszym klientem mogę o tym porozmawiać
 
Twój udział w tym blogu pomoże innym w podjęciu właściwej decyzji.
A mnie i moim współpracownikom pomoże poprawić wszystkie słabe strony naszej firmy, tak by po realizacji inwestycji, nasi klienci byli zadowoleni i nadal przekonani, że ich wybór był jednak słuszny.
 
A nazwa?
No cóż.
(O)grzewanie (W)entylacja (K)limatyzacja
czyli
(H)eating (V)entilation (A)ir (C)onditioning
A po polsku?
Nie chcę pisać językiem ulotek i katalogów technicznych. Ten język klient pozna sam, jeśli będzie miał ochotę.
Zresztą od tego jest nasz serwis internetowy.
Postaram się pisać tak, by czytanie było ciekawe i przyjemne. A czy mi się uda?
 
Adrian Teliżyn

2 komentarze do “O blogu

  1. EPBA

    Witam,

    Tak sobie czytam te pierwsze wpisy dotyczące PC oraz zasadności budowania GWC i sobie przypominam rozmowę sprzed roku prawie ;-). Mam nadzieje na dalsze wpisy i wskazówki dotyczące szczególnie użytkowania Althermy bo czytając różniaste fora internetowe można by pomyśleć, że tak naprawdę aby to urządzenie działało z korzyścią dla użytkownika to trzeba się nieźle nagimnastykować(mieszając w konfiguracji, włączając grzałki etc.).
    Pozdrawiam.
    Powodzenia.

    1. Adrian Teliżyn Autor wpisu

      Dziękuję za wsparcie. Klienci przynoszą z każdym dniem nowe tematy i pomysły, więc na pewno ich nie zabraknie. Choćby i ten komentarz. Konfiguracja Althermy od strony nastaw serwisowych nie jest bynajmniej intuicyjna:) i rzeczywiście trzeba się nieźle wczytać we wszystkie opcje by je ogarnąć.
      A kwestia blokowania lub nie grzałki elektrycznej wychodzi przy każdym rozruchu. Postaram się więc też i o tym napisać.
      Pozdrawiam

Możliwość komentowania została wyłączona.