Oferta Daikin 2015 – co nowego?

W poniedziałek, w Katowicach miała miejsce lokalna konferencja dealerów firmy Daikin.
Zaprezentowano nową ofertę 2015 i nowy cennik ważny od 01-04-2015.
Co się zmieniło?

 
Nie ma jakiejś wielkiej rewolucji, nie pojawił się też żaden zupełnie nowy produkt (tak jak hybryda czy pompa gruntowa w 2014 roku), który wywołałby „WOW”.
Tym nie mniej producent nie zasypuje gruszek w popiele, ciągle idzie do przodu i w ofercie pojawiło się wiele drobnych, ale ciekawych nowości.
Wszystkiego nie omówię, ale zasygnalizuję tylko te najważniejsze sprawy.
 
Zacznijmy od tego, że spełniły się moje przypuszczenia o zmianie cen pomp ciepła.
Uprzedzałem o tym klientów w ostatnich ofertach – kto skorzystał, ten skorzystał i dziękuję tym, którzy zrealizowali zakup jeszcze w marcu, a trochę tego było 🙂
Wprowadzając nową Althermę serii C pod koniec 2012 roku, Daikin podniósł ceny w stosunku do serii B, ale w kolejnym 2013 i 2014 roku je zamroził i pozostawił bez zmian.
Trudno by taka sytuacja miała miejsce trzeci rok z rzędu, tym bardziej, że konkurencja podnosiła ceny o kilka % rok do roku, a niektóra nawet 2x do roku.
Klasyczna Altherma LT (a czemu klasyczna, to za chwilę) poszła do góry o ok. 5%.
Wzrosły ceny agregatów, zasobników cwu i niektórych hydroboksów oraz klimakonwektorów HP dedykowanych do Altherm.
Poszła również w górę o 5% wysokotemperaturowa Altherma HT.
Podwyżek nie ustrzegła się też inverterowa Altherma gruntowa. 
No i nie ma co się dziwić, bo cena Althermy gruntowej w pierwszym promocyjnym roku sprzedaży była zdecydowanie niższa od innych pomp inverterowych dostępnych na rynku , a nawet szeregu pomp gruntowych typu on/off.
W najbliższych dniach postaram się udostępnić cennik na naszej stronie www.
 
A jakie nowości?
Dotychczas do agregatów Altherm 11-14-16 kW był ten sam hydroboks 16-ka, czy to wiszący czy to zintegrowany, z zasobnikiem cwu.
Aktualnie w ofercie pojawił się oddzielny hydroboks do pompy 11-ki.
Nie mam jeszcze dokładnych danych, ale zapewne jest bardziej dopasowany do agregatu 11kW.
 
Kolejna zmiana w Althermach LT – to nowy hydroboks tylko grzewczy ze zintegrowanym zasobnikiem cwu 180l, przystosowany do obsługiwania dwóch obiegów grzewczych, z wbudowanym układem mieszania. 
Jest on przeznaczony do instalacji mieszanych z grzejnikami niskotemperaturowymi i fancoilami.
Też niestety nie mam jeszcze danych.
 
Ale chyba dość dużym i pozytywnym zaskoczeniem pod kątem cenowym jest nowa/stara pompa ciepła Rotex.
Rotex to niemiecki producent systemów grzewczych i solarnych, przejęty przez firmę Daikin kilka lat temu.
Powstał wówczas świetny produkt Rotex HPSU Compact, pompa ciepła do której można podłączyć solary i drugie dodatkowe źródło ciepła, np. kominek z płaszczem wodnym czy kocioł.
Agregat zewnętrzny był dokładnie ten sam co w Althermie (i ta sama fabryka go produkowała), natomiast hydroboks stanowił buforowy, bezciśnieniowy zasobnik ciepła z szeregiem wężownicowych wymienników ciepła.
Zrealizowaliśmy szereg instalacji na pompach Rotex'a.
Do ub roku Daikin sprzedawał u nas obie marki równolegle, a więc pompy ciepła Daikin Altherma i pompy ciepła Rotex.
Od kwietnia Daikin zrezygnował ze sprzedaży dwóch marek i pompy ciepła Rotex zostały wciągnięte do oferty Daikina.
……Aktualizacja 28-04-2015
Taka unifikacja marki odbiła się korzystnie na cenie. Od kwietnia Rotex HPSU Compact został odświeżony, zmodernizowany i  jest sprzedawany jako Daikin Altherma EHSX, w bardzo korzystnej cenie, niższej niż klasyczna Altherma (no i się wyjaśniło dlaczego klasyczna).
No niestety – otrzymałem erratę do cennika i od 27-04-2015 cena modeli EHSX, nazwijmy to,  wróciła do normy i przestała być atrakcyjna………..
 
A poniżej taka fotki reklamowa nowej/starej pompy ciepła EHSX.
 
Altherma EHSX
 
W drugiej połowie roku ma się jeszcze pojawić zupełnie nowa pompa ciepła przeznaczona tylko do produkcji cwu oparta na systemie split, a więc zewnętrznym agregacie i zasobniku cwu z wymiennikiem freonowym.
 
Szereg nowości pojawiło się również w segmencie urządzeń klimatyzacyjnych i pomp ciepła powietrze/powietrze.
 
W ubiegłym roku opisywałem klimatyzator Ururu-Sarara na nowy czynnik R-32, a w ostatnim wpisie poruszałem również temat czynników chłodniczych, zdając pytanie, czy rok 2015 będzie przełomem w ich wyborze.
Chyba jednak będzie.
Po sukcesie Ururu, Daikin rozszerzył segment klimatyzatorów z czynnikiem R-32.
Aktualnie z tym czynnikiem dostępne są modele klasy premium Emura, a także Professional.
Równolegle dostępne są te same urządzenia z czynnikiem R410A, w minimalnie niższej cenie.
 
Kolejna nowość to rozszerzenie i unowocześnienie oferty klimatyzatorów, a w zasadzie należałoby powiedzieć pomp ciepła Cold Region, przeznaczonych do pracy całorocznej z grzaniem do -25 stopni.
Są to wersje Cold Region jednostek Emura, Professional, Comfort, Nexura, a także modele przypodłogowe (design i funkcjonalność jak klimakonwektorów HP)
Idealne rozwiązanie do biur, mieszkań czy domów jednorodzinnych.
Mamy szereg instalacji w których jednostki Cold Region, Emura, Nexura i Ururu stanowią samodzielną instalację ogrzewania lub odciążają w 80% istniejący, ale nieefektywny system grzewczy.
 
Jak widać oferta grzewcza firmy Daikin z roku na rok rośnie.
W bieżącym roku miały się również pojawić kotły gazowe, te same które stanowią element hybrydowej pompy ciepła, ale nie ma ich w cenniku.
Może jesienią.
 
Nowości jest jeszcze wiele. Obejmują one duże centrale wentylacyjne, systemy wody lodowej, systemy VRV, chłodnictwo, ale zanudziłbym ich opisem przeciętnego użytkownika 🙂
 
 
 
 
 

7 komentarzy do “Oferta Daikin 2015 – co nowego?

  1. Daria

    No wlasnie, niestety nic nowego w ofercie, zadnych szczegolnie ciekawych innowacji. A szkoda, jestem zaskoczona bo spodziewalam sie, ze firma zaprezentuje jednak jakas nowosc. No ale coz, moze to juz najwyzsza pora zeby rozgladac sie u konkurencji w poszukiwaniu czegos nowego lub tez moze ulepszonego.

    Odpowiedz
  2. pompiarz

    Witam,

    Przydałoby sie jakieś porównanie nowych/starych pomp ciepła rotex EHSX pod marką daikin z klasyczną althermą, która jest droższa nie wiedzieć czemu.

    Odpowiedz
    1. Adrian Teliżyn Autor wpisu

      Postaram się zrobić takie porównanie, bo za jakieś 2-3 tygodnie realizujemy taki montaż.

      Co do ceny to w zasadzie  można podejść do niej z dwóch stron. Równie dobrze można powiedzieć, że nie wiadomo czemu EHSX jest tańsza. Dotychczas pompy Rotex wychodziły zawsze drożej od Daikina. Przypuszczam, że z tego powodu jak i małej znajomosci samej marki ich sprzedaż nie była duża.

      Pytajac o tak duże różnice cenowe dostałem informacje, że model ten wprowadzono w tym roku do oferty Daikin w bardzo promocyjnej cenie by go bardziej spopularyzować. W kolejnych latach ta różniąca miedzy modelami klasycznymi a EHSX ma się wyrównać. 

      Odpowiedz
  3. Adrian Teliżyn Autor wpisu

    No i czar prysnął 🙁

    Dostałem wczoraj zmianę cennika z dn.  27-04-2015. Wygląda na to, że "promocyjna" cena się skończyła i pompy EHSX wróciły do normy. Czyżby błędnie i za nisko skalkulowaną pierwszą cenę?

    Odpowiedz
  4. pompiarz

    My zaofertowaliśmy kilka jednostek w cenach z pierwszej wersji. Ciekawe co bedzie jak klient sie zdecyduje ?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.